Sonntag, 30. Oktober 2011

Halloweenset mit / with Waltzingmousestamps

Hallo ihr Lieben,
ja, heute gibt es noch einen Betrag von mir und,
wie könnte es anders sein, zu HALLOWEEN.
Ich habe mich dieses Jahr richtig beim Halloweenbasteln "ausgetobt". :-)


Hi dear friends,
yes, today I have another one for you
and again, how else, for HALLOWEEN.
This year I had lots of fun crafting for this occasion. :-)

Das ist eine Aufstelllaterne (gibts da einen genauen Namen?)
In der Galerie von Waltzingmousestamps habe ich die Idee gesehen, ein Schattenbild eines Stempels
zu erzeugen. Das gefiel mit so gut, dass ich das unbedingt hier auch machen wollte.
Also habe ich mein Motiv auf einen schwarzen Karton mit Versamark Dazzle gestempelt
und drumherum augeschnitten. Das hat eine Weile gedauert, da man kaum die Konturen sieht.
Aber das Ergebnis ist klasse, finde ich :-)
Der Zaun ist mit einem Stanzer von Martha Stewart gestanzt
und für die anderen Schattenfiguren habe ich meine Slice bemüht.
Der Rahmen ist mit den Spellbinders Labels 2 gemacht.

This is the lantern (don't know what else to call it).
At the gallery of Waltzingmousestamps I saw the idea of using a shadow image of a stamp.
I liked it a lot and wanted to use it on here.
I stamped my image with Versamark Dazzle on black cardstock und cut it out. This took a while,
since I could hardly see the outlines. But it looks so great, I think.
The fence is made with a Martha Stewart border punch.
For the other shadow figures I used my Slice and the frame
was made using Spellbinders labels 2.


Diese Dreieckskartenform bot sich geradezu an, weil sie irgendwie an einen Hexenhut erinnert <<:>.)
 Die Anleitung habe ich im Stempelnest gefunden.

This triangle shape for the card looks kind of like a witch hat. <<:>.)
The instructions (but only German) can be found in the Stempelnest.




Zum Naschen habe ich Jelly Belly Beans in den typischen Halloweenfarben in Reagenzröhrchen verpackt,
welche ich noch aus der Fimozeit (also seit Jaaahren) zuhause hatte.
Dazu habe ich einen Halter gebastelt und wenn ihr bei Youtube "Test tube holder" eingebt,
findet ihr sicher auch eine Anleitung.

For the treats I took some test tubes and filled them with Jelly Belly Beans in the typical Halloween colors.
Then I made a test tube holder and if you look for them on youtube you will find instrucions for sure.



Alle Stempel / all stamps: Waltzingmouse stamps
Anleitung Dreieckskarte / instructions triangle card: Stempelnest


Ich möchte an den folgenden Challenges teilnehmen:
I want to attend the following challenges:
Paperplay Week 43 /'11: Halloween / Witches!
Tip Top Tuesday #57. Trick or Treat
7kidscollegfund #33: Fancy folds

Kommentare:

Samantha hat gesagt…

Fantastic Trick or Treats!! LOVE all the elements you have made! Great Halloween projects, Thanks for coming to play with us at Top Tip Tuesday for our Trick or Treat challenge I hope you can come play again soon you can enter up to 3 times per challenge, hugs Samantha :0)

HAPPY HALLOWEEN! :0)

Marlena Peduzzi hat gesagt…

What a great Halloween set! It's all just fabulous! Thanks for joining us at 7 Kids College Fund!

Elaine Stark hat gesagt…

Fabulous project. Love the all the detail. Thanks for joining Top Tip Tuesday. Elaine

Annette hat gesagt…

Wow, this is a fab project trio, I love the triangle shaped card, and the spooky card with the light behind it. The candy holder looks yummy too!!! Thanks for joining us at Top Tip Tuesday this week. Don't forget to stop by tomorrow for our new challenge. Annette xx

bettand hat gesagt…

All of those projects are really awsome. Can tell you've been pretty busy those hours to create them. They all look terrific. Thanks for playing at Top Tip Tuesday and good luck. Hope to see you back tomorrow for a new challenge. Bettina xx

Ren-Yi hat gesagt…

Ausgetobt? Mehr wie die ganze Kreativmuse rausstuermen lassen ;) Ich find alles super von den Suessigkeiten (total niedlich verpackt in den Reagenzroerchen), deine Laterne (was fuer eine Muehe du darein gesteckt hast) und die wunderschoene "Karte." Hab ich schon gesagt wie begeistert ich von deinem Projekt bin? Danke fuers mitmachen bei Paperplay Challenges.

Deirdre hat gesagt…

Adore what you created - so fab.

Thanks so much for playing along with our Halloween Inspiration Challenge on Paperplay this week. ♥

Nicole Mullen hat gesagt…

Stunning projects!! Thanks so much for playing along with Paperplay this week!!