Mittwoch, 28. April 2010

Liebe Grüße / Dear greetings

Hallo :-)
diese Karte habe ich in den letzten Tagen gewerkelt und heute noch zusammen geklebt. Zur Zeit bin ich ziemlich langsam beim Basteln.

Hello :-)
I made this card in these last days and just had to glue everything down, today. I am really slow in crafting at the moment.


Diesmal habe ich alle Papier am Rand mit Schleifpapier distresst. Der Charm war ursprünglich silbern, deswegen habe ich ihn mit meinen Peel Off Stiften eingefärbt. Eigentlich waren die mal für Sticker gedacht, aber da sie auf Alkoholbasis sind, nehme ich sie jetzt für solche Zwecke her. :-)

I distressed the edges of all the papers with a sanding paper this time. The charm used to be silver, so I colored it with Peel off Pens. Normally they were for coloring stickers but since they contain alcohol I use them for different purposes now. :-)

Den Umschlag habe ich mit Papier-Piecing gearbeitet und dann die Schatten mit meinen Polychromos gesetzt.
Die Blume ist auch von hÄnglar & stÄnglar und die kleine Perle mit einem Perlen-Pen gemacht.

I worked the envelope with Paper Piecing and made the shadows with my Polychromos. The flower is a hÄnglar & stÄnglar stamp too and I used liquid pearls for the little pearl.


Die Karte ist Teil eines Sets.
The card is part of a set.

Beim Blog-Hopping hab ich gesehen, dass die Karte zu etlichen Challenges passt.
Den Sketch hatte ich von Cute Card Thursday #109

Gleich bei 4 Blogs heißt das Thema Distressing:
Timbroscrapmania #2
Secret Crafter Saturday Challenge #80
Prairie Fairy Friday Challenge Week 16
Stampavie and more Challenge #92

Für zwei Challenges sollen Charms benutzt werden:
Fun with shapes and more #50
Stamp something

Das Thema bei A Spoon Full of Sugar #101 ist 3D.

While Blog hopping I found the card fits quite a few Challenges.
The Sketch is from Cute Card Thursday #109.

There are 4 Blogs looking for Distressing.
Tombroscrapmania #2
Secret Crafter Saturday Challenge #80
Prairie Fairy Friday Challenge Week 16
Stampavie and more Challenge #92

Two challenges are asking for Charms:
Fun with shapes and more #50
Stamps something

At A Spoon Full of Sugar the theme #101 is 3D.

Kommentare:

Valérie hat gesagt…

your card is wonderful

thanks for joining us at sam this week

BA hat gesagt…

hallo kathi
deine karte ist wunderschön!!! so viele schöne details und die farben mag ich sehr
danke fürs mitmachen bei SAM
and Timbroscrapmania
xoxo BA

DeeDee hat gesagt…

Eine super schöne Karte hast du da gewerkelt! Die Farben finde ich total klasse! Und das Motiv sowieso!

Danke das du bei Stamp Something mitgemacht hast!

LG Diana

BA hat gesagt…

ich sage auch danke fürs mitamchen bei FWSM
xoxo BA

Jodi hat gesagt…

This is just too sweet! I love the image and your pretty colors for it!
Hugs
Jodi =)

Cor* hat gesagt…

This is soooo great! I absolutely love it! Thanks for distressing so well for the fairies at FFF this week.

Roberta Laliberte hat gesagt…

Coloring the charm, paper piecing the envelope & distressed to the max. Fabulous.

Thanks for joining in at Fairy Fun Fridays this week.